Arctic Challenge
Arctic Challenge -hankkeen tavoitteena on tutkija tieliikenteen automaation ja älykkään infrastruktuurin ratkaisuja sekä niiden toimivuutta arktisissa olosuhteissa neljän tutkimuskysymyksen avulla, jotka ovat seuraavat:
Arctic Challenge -hankkeen tavoitteena on tutkija tieliikenteen automaation ja älykkään infrastruktuurin ratkaisuja sekä niiden toimivuutta arktisissa olosuhteissa neljän tutkimuskysymyksen avulla, jotka ovat seuraavat:
Tavoitteena on autonomisten työkoneiden ja ajoneuvojen arktisen kehitys- ja testausympäristön suunnittelu, kehittäminen ja mallintaminen Oulun yliopiston kampukselle ja Ouluzone-moottoriurheilukeskukseen.
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää tutkimustietoon perustuen puutavarakuljetuksissa, kokonaismassaltaan nykyistä 76 tonnia painavampien raskaiden kuorma-autojen ja niiden perävaunuyhdistelmien (High Capacity Transport,(HCT)) ajokäyttäytyminen ja liikenneturvallisuus Pohjois-Suomessa, Ivalo-Rovaniemen ja Kuusamo-Oulun tiereiteillä. Tutkimukset toteutetaan kokein sekä erityisten standardien mukaisia koejärjestelyjä soveltaen sekä normaalin käytännön kuljetussuorituksen aikana tehtävin mittauksin ja seurannoin.
CARTRE, Coordination of Automated Road Transport Deployment for Europe, is a Support Action submitted for the call H2020-ART-2016-SingleStage-RTD.
TrustVehicle aims at advancing technical solutions for automated driving to better assess critical situations in mixed traffic scenarios and even under harsh environmental conditions, hence increasing safety far beyond the current levels. TrustVehicle follows a user-centric approach and will provide solutions that will significantly increase reliability and trustworthiness of automated vehicles and hence, contribute to end-user acceptance.
COREALIS proposes a strategic, innovative framework, supported by disruptive technologies, including Internet of Things (IoT), data analytics, next generation traffic management and emerging 5G networks, for cargo ports to handle upcoming and future capacity, traffic, efficiency and environmental challenges. It respects the limitations that many European ports are facing concerning the port land, intermodal infrastructure and terminal operation.